Aktuelt / Rema 1000

Rema 1000

Rema 1000 har gitt kvinnelige entreprenører opplæring i produktutvikling, markedsføring og markedstilgang.
rema1000_beskjært1

REMA 1000 er en av Norges ledende dagligvarekjeder og en av landets sterkeste merkevarer. Med prosjektet Making Markets Work for Women har REMA 1000 utdannet rundt 4000 kvinner i Tanzania i entreprenørskap. 

Kvinnene får opplæring i sikker produksjon, produktutvelgelse, regnskap, distribusjon, salg og markedsføring. Ansatte fra REMA 1000 underviser kvinnene i kjøpmannskap, basert på REMAs verdigrunnlag. Prosjektet har ført til at kvinnene og miljøet rundt dem har endret fokus fra produktorientering til markedsorientering. 

Kjøpmann Vidar Andersen fra Kyrksæterøra har vært i Tanzania for å kurse kvinnene. Han forteller om stor framgang i hvordan deltakerne tenker forretning og rørende møter med de lokale kvinnene som er med i initiativet.

Vi støtter Moiras metode i CAREs arbeid med å bekjempe fattigdom


Finn oss på sosiale medier


Facebook icon  Twitter icon  Youtube icon  Instagram icon