Aktuelt / #Kjærepappa vant gull i Cannes

#Kjærepappa vant gull i Cannes

Cannes/Oslo, 25.06-2016: Care Norge vant gull i Film Craft og sølv i Film Lions på Cannes Lions 2016.
kjrepappastillbilde.jpg

#Kjærepappa har fra før vunnet den prestisjefylte Grand Price under New York Festivals og to priser i Gullblyanten.

Gry Larsen var i Cannes for å motta prisen den 25. juni.

– Vi fortsetter å overveldes over hvordan denne viktige filmen blir mottatt. Vi har fått bekreftet at et alvorlig og komplisert budskap kan formidles på en måte som engasjerer. Vi som har vært med på prosjektet, er nå enda mer motiverte til å fortsette kampen for alles rett til et liv uten vold, sier Larsen.

– Jeg vil nok en gang takke alle som har bidratt med hjerter, hjerner og masse gratis arbeid for at vi skulle få frem med filmens viktige budskap, sier Larsen.

Filmen har gått verden rundt og har over 200 millioner visninger. Filmen har også blitt oversatt til svensk, engelsk, spansk, fransk, tysk, italiensk og mandarin.

Den fem minutter lange kortfilmen viser krenkelsene og volden mange jenter og kvinner møter gjennom livet. Budskapet i filmen er at menn er, kan og bør være positive rollemodeller og ta aktivt avstand fra vold. Vold mot kvinner er et av verdens mest utbredte menneskerettighetsbrudd. Én av tre kvinner globalt vil i løpet av livet bli utsatt for vold. Denne volden kjenner ingen grenser, den rammer kvinner i alle samfunnslag og i alle aldre.

Ditlef Jacobsen, direktør for kommunikasjon i Schjærven er strålende strålende fornøyd med uttellingen og sier til Kreativt forum

– Vi er først og fremst glade på kundens vegne. Dette er en helt unik og spesiell historie, og hele teamet bak har gjort en fantastisk jobb som har truffet en nerve hos folk over hele verden. Dette er også litt ekstraordinært for oss som ikke deltar i konkurranser, men dette er en type holdningskapanje der det er et poeng å vinne konkurranser, slik at filmene får lengre liv, så dette synes vi er fryktelig morsomt.

Kortfilmen er laget av Schjærven Reklamebyrå . Produksjonsselskapet Tangrystan har stått for produksjon av filmen, regi av Jakob Ström og foto av Andres Rignell.

Se filmen her

For mer informasjon kontakt:

Gry Larsen, Generalsekretær
Tel: (+47) 950 76 638